Test Drive cu noile Smart-uri: ForTwo & ForFour

Probabil v-ati intrebat ce-i cu mine langa noul Smart. Unii m-au intrebat daca l-am cumparat, altii m-au intrebat daca l-am castigat (as vrea eu). 😀

Da, sunt un impatimit al Smart-ului. ForTwo, ForFour, Roadster (inca mi-l doresc), toate imi plac la nebunie si le cunosc toate atuurile si punctele slabe.

Echipa Autoklass Pipera mi-au oferit pentru test-drive noile modele de Smart-uri: ForTwo si ForFour. Asadar, vineri, 30 octombrie, am parcat Smart-ul meu din 1999 in incinta Autoklass. Prezent la datorie si gata sa descopar noua generatie. 🙂

Noul Smart ForTwo

L-am vazut si m-am indragostit de el, chiar si fara sa deschid usile sau sa ma apropii la mai mult de 20 de metri. Masina arata incredibil. Incredibil de bine. Paleta de culori mi se pare geniala, iar combinatiile de culori mai mult decat simpatice si…evoluate. Ca tot vorbesc despre evolutie: noua generatie Smart chiaaar nu are nicio treaba cu vechile Smart-uri. Smart-ul ForTwo a pastrat dimensiunile, dar in rest..sunt alte masini. Poate mai actuale decat actualitatea. 😀

Am deschis portiera si m-am intristat. Imi tot spuneam in minte “e doar un test drive, voi pleca tot cu Smart-ul meu”. Este pur si simplu uimitoare la interior. Zau ca nu-ti mai vine sa te dai jos din ea. In toti anii astia (15-16-17), inginerii/ proiectantii se pare ca au analizat foarte in detaliu minusurile vechilor modele. Abia la aceasta generatie de Smart-uri se simte schimbarea si evolutia. Nici macar cele din 2012-2013 nu se apropie de noile modele.

12194369_982113915183219_1953348042_o

M-am uitat crucis cand am auzit ca s-a introdus cutia manuala atat pe ForTwo, cat si pe ForFour. Cunosc persoane care nu tolereaza cutia automata, asadar Smart vine in intampinarea lor cu o modificare, zic eu, asteptata.

Modelul condus de mine avea un propulsor de 71 de cai si 999 cmc, benzina. Am ramas uimit de cutia de viteze complet schimbata (dublu ambreiaj electronic) la care nici nu iti mai dai seama cand schimba treapta (ca la un Mercedes sau BMW).
Am ramas uimit de afisajul digital color de sub ceasul bordului, de volanul plin de butoane (pentru telefon, sonorizare, cruise control), de oglinzile care ofera super vizibilitate. 12197131_982113945183216_1790957378_o

Scaunele sunt 12197230_982113965183214_538825061_ofoarte confortabile. La vechile Smart-uri chiar te dureau fundul sau spatele dupa un drum greu prin Bucuresti (mai ales cand ai 40 si ceva de kile). Ei, la noua generatie se pare ca au imbunatatit cu muuuult confortul. Clima este automata (cu o modalitate foarte fun de a seta temperatura), sonorizarea este impecabila, si ce zic eu ca a fost cireasa de pe tort: diametrul de intoarcere. Pe o strada destul de ingusta, cu dublu sens, cu volanul luat total stanga am reusit sa intorc masina dintr-o singura miscare, lucru imposibil chiar si la alte Smart-uri. Ooo…si servo-directia. Probabil ati auzit de servo-city de pe Fiat-uri si Alfa Romeo. Ei bine, e mic copil fata de Smart. 🙂

Perfect silentioasa, la fel de economica la consum (5-6 in oras), fasneata, la fel de sigura (nu sunt ironic. Smart-ul e o masina foarte sigura pentru dimensiunile ei. Secretul stă în ceea ce ei numesc “tridion cell”, o structură complexă făcută din diverse tipuri de oțel foarte rezistent.)

Pretul pentru modelul condus de mine am inteles ca incepe undeva la 15.000 de euro. Evident, exista si un configurator cu care poti ajunge la o suma mult mai mica, in functie de dotari, in functie de necesitati. Cert e ca a fost dragoste la prima vedere. 🙂

 

12016279_982113968516547_135797264_o

 

Noul Smart ForFour

Nu, nici noul ForFour nu mai are nicio treaba cu vechiul model. Dar absolut niciuna. 😀 Impart doar numele, ce-i drept. 🙂

Modelul condus de mine avea acelasi motor de 999cmc si 71 de cai – benzina, DAR … cutie manuala. 🙂 Am fost mai mult decat curios. Si acest model m-a surprins. Desi este doar un Smart ForTwo extins, si nu ceva paralel cu conceptul (cum se intampla la vechile modele), a fost o placere sa conduc si acest model. Aceleasi imbunatatiri ca la ForTwo, acelasi confort cu mult sporit, functii si dotari Cutia manuala a fost WOW. Trecand de la o masina la alta, de la automate la semi-automate si manuale si tot schimband marci, modele, ma asteptam sa nu ma inteleg cu ambreiajul. Pe naiba! 🙂 La un moment dat am incercat sa vad daca imi moare motorul la plecarea de pe loc, fara sa accelerez foarte tare ca la alte masini. Nu s-a lasat convins. A plecat excelent. 🙂 Acest model avea si trapa electrica care este un deliciu… Daca ar fi sa-mi iau o masina cu deschidere catre…cer, nu mi-as mai cumpara cabrio ci o masina cu trapa.

La fel de economica, mai scurta decat modelul anterior, mai practica decat ForTwo-ul, evident. Dar se aseamana incredibil de mult. Si cum am spus ca sunt indragostit de ForTwo…na, se subintelege. 😀

 

As scrie mai mult dar mi-e ca am pierdut deja lume pe la jumatate. 🙂 Ce voiam sa va spun: masinile isi merita banii, raportul calitate-pret este cat se poate de ok. Baietii de la Autoklass sunt experti si pana si atmosfera este de..lux. 🙂 E o experienta foarte tare sa conduci un Smart. Cu atat mai mult noul Smart. Chiar va sfatuiesc, daca v-am facut curiosi, sa solicitati un test-drive si cu siguranta imi veti da dreptate. 🙂

Multumesc Autoklass Pipera. 🙂

 

Related Post

Tags: , , ,

Related Posts

Eduard Andrei
by

Blogger, student, fost angajat, antreprenor, voluntar, visator, increzator.

Previous Post Next Post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

0 shares

Despre mine

Bine ai venit pe BLOGOARTOSFERĂ!

Bine ai venit pe BLOGOARTOSFERĂ!

Salutare! Mă numesc Eduard. Află mai multe despre mine și despre noul concept în secțiunea ”Despre mine”.
Bine ai venit pe BLOGOARTOSFERĂ!